Internet není nástroj pouze pro komunikaci, je to nekonečný prostor pro získávání informací všeho druhu. Současným trendem internetové zábavy je bezpochyby videoobsah, který je oproti čtení článků mnohem atraktivnějším způsobem pro načerpání nových poznatků. Češi na videa nedají dopustit.
<script type='text/javascript'></script>
V České republice sleduje online videa 98 procent aktivní internetové populace starší 15 let. Lidé na internetu sledují videa různých žánrů, například prostřednictvím oblíbeného videoportálu Youtube, internetových televizí nebo na konkrétních webových stránkách. Nejoblíbenějším videoobsahem české internetové populace jsou vtipná videa, která sleduje 38 procent uživatelů. Na druhém a třetím místě s 37 procenty se v žebříčku umístilo sledování filmů a seriálů. Další uživatelé mají zájem o hudební videoklipy a zpravodajská videa.
Konzumenti si na internetu vybírají tematiku videa především podle svého věku. Videa si samozřejmě nejhojněji pouští mládež na svých chytrých telefonech nebo tabletech, ale každá věková kategorie je specifická jinými zájmy při jejich výběru. Zatímco mezi mladými ve věku 15 až 20 let převažuje sledování hudebních videí a filmů online, lidé důchodového věku si spíše vybírají zpravodajské a dokumentární pořady. Skupina respondentů ve věku 21-34 let si alespoň jedenkrát týdně na internetu rádi pustí nějaký seriál nebo zábavné video, v menší míře je zajímá hudba a filmy. Poslední skupinu dotázaných ve věku 35-49 let nejvíce zajímají zpravodajská videa.
Uvedená data vyplývají z průzkumu, který uskutečnila výzkumná agentura Nielsen Admosphere (v České republice známá jako jediný realizátor elektronického měření televizní sledovanosti). Agentura provádí průzkum "Video na internetu" každým rokem a letos se jej zúčastnilo 1207 respondentů.