Google Zeitgeist 2010 aneb co jsme hledali nejčastěji

Google Zeitgeist 2010Internetový vyhledávač Google každoročně zveřejňuje statistiky nejhledanějších slov na internetu. Google Zeitgeist, jak se tyto statistiky jmenují, jsou vždy zajímavým ohlédnutím za končícím rokem a pohledem na to, co uživatelé na internetu nejvíce vyhledávají nebo co je zajímá.

<script type='text/javascript'></script>


Největší skokani

Velmi zajímavou kategorii je skokan roku. Skokanem roku se stane fráze, které poskočí během roku o nejvíce příček. Největším skokanem roku 2010 se na Google.cz stává Facebook přihlášení. Jak je vidět, sociální síť Facebook nenechává klidnou ani Českou republiku, a podle nedávných statistik je na Facebooku přes 3 milióny Čechů a nadále přibývají další, takže první místo je celkem pochopitelné. Velký úspěch má i film Kuky se vrací, protože obsadil hned druhou pozici ve skokanech roku. Na třetím místě skončil tablet iPad od Apple, který se ale začal u nás prodávat teprve nedávno, ale jak je vidět, Češi o něho rozhodně zájem mají.

Nejhledanější české celebrity

Nejhledanější českou celebritou byl tento rok Vladimír Dlouhý. Jeho nedávná smrt všechny zaskočila a mnoho lidí si hledalo informace právě o tomto zesnulém herci. Na druhém místě se umístila zpěvačka Aneta Langerová – vítězka první české SuperStar. Jak je vidět, je to jedna z mála ze soutěžících SuperStar, která se udržela na špici. A na příčku třetí nejvyšší se dostal Leoš Mareš - nejspíše díky soutěži Talentmánia.

Nejhledanější světové celebrity

Hledali jsme také světové celebrity: nejvíce jsme hledali kanadského pop/R&B zpěváka Justina Biebera, kterého proslavil video-portál YouTube. Na druhém místě skončil DJ David Guetta z Francie. Třetí příčku obsadila mladá herečka a zpěvačka z Ameriky Selena Gomez. Kupodivu Chuck Noriss, který prý dokáže i rozplakat cibuli, skončil až na čtvrtém místě a populární zpěvačka Lady Gaga na místě pátém.

Nejhledanější výrazy v kategorii nakupování

Češi také rádi nakupují a podle statistik je to nejčastěji nábytek, protože ten se umístil na první pozici. Neradi chodíme také bosky, takže boty byly hned na druhém místě. No a přece nepůjdeme po ulici nazí jen v botách, a tak se na třetím místě umístilo oblečení.

Nejhledanější výrazy v kategorii zábava

Co by to bylo za život, nebýt nějaké té zábavy. A k zábavě se hodí hudba, nejlépe ve formátu MP3. Ten totiž skončil na prvním místě v kategorii zábava. Ne každému ale stačí hudba, někdo chce i obraz, a tak video-portál YouTube skončil hned na druhém místě. A Češi nezanevřeli ani na televizi a rádio, protože ty obsadily třetí a čtvrtou pozici.

Nejhledanější "2010"

Každý rok je spojený s několika významnými událostmi, a právě tyto události za rok 2010 Češi hledali nejvíce. Letos to jednoznačně vyhrály Volby 2010. Na druhém místě skončilo MS 2010. A také nás zaujal nový kancelářský balík od Microsoftu - Office 2010. Kupodivu fotbalové mistrovství světa skončilo až za pojmem Fifa 2010 a World Cup 2010 na šesté a sedmé příčce, ale nejspíše se ono hledávání rozplynulo v pojmu MS 2010 na druhém místě.

Nejhledanější zpravodajská média

Jako nejhledanější slovo, co se do zpravodajských médii týče, se umístil portál iDnes. Na druhém místě je Blesk a třetí nejhledanějším výrazem je deník. Jak je vidět, zajímá nás nejen seriózní zpravodajství, ale také bulvár.

Nejhledanější slova na Google.cz

A nakonec tu máme kategorii nejvyšší, a to "nejvyhledávanější slova" bez ohledu na kategorie. A jak to tak vypadá, spoustu z nás nedávalo v zeměpise moc pozor, protože nejhledanějším slovem je Praha. Zda hledáme její umístění, nebo jen informace ohledně hlavního města nám zůstalo záhadou. Na stříbrné pozici skončila sociální síť Facebook. Bronz pak získávají MP3.

Závěrem….

Tak to byl rok 2010 a díky vyhledávači Google jsme se mohli ohlédnout, co hýbalo světem v právě v tomto roce. Zajímá nás Facebook, hudba ve formátu MP3, sport anebo také naši či světoví zpěváci a zpěvačky. A tak si myslím, že to s námi zas tak špatné není, co říkáte?

Neoznámkováno