Jaký je rozdíl mezi řízením vztahů se zákazníkem CRM a systémem podnikového plánování zdrojů ERP? A který systém je nejlepší pro vaše podnikání? Podívejte se s námi na jejich srovnání.
CRM a ERP jsou si podobné především hlavním účelem – pomáhají společnosti dosáhnout vyšší kontroly a zvýšení ziskovosti. Systémy toho však dosahují odlišným způsobem. Základní funkce každého z nich je jiná. Pojďme se podívat v čem.
Co je CRM?
CRM systémse zaměřuje na interakci se zákazníky. Zaznamenává a ukládá každou informaci, kterou komunikací se zákazníkem získá – e-maily, data narození, telefony, adresy. Výhodou je, že data jsou standardizovaná a sdílená v celé organizaci. Díky tomu lze informace, které o klientovi sesbírá např. obchodní oddělení, následně využít v oddělení marketingu. Komunikace se zákazníky je tedy usnadněna, jelikož hlavní potřebné informace jsou již shromážděné.
Díky CRM systému se můžete detailněji zaměřit na jednotlivé aspekty zákaznické zkušenosti a ty následně analyzovat. CRM totiž umožňuje sledovat chování zákazníků – kam až při své poslední návštěvě dospěli. Jen si prohlíželi zboží? Vložili ho do košíku?
Se systémem CRM dosáhnete větší efektivity. A to především díky automatizaci a snazšímu spravování marketingových kampaní, kvalitní zákaznické podpoře a analýze nákupních vzorců vašich zákazníků. CRM systém je tedy ideálním řešením pro firmy zaměřující se na prodej či služby.
Tip: Pokud potřebujete CRM systém přizpůsobený vašim individuálním potřebám, zvolte SugarCRM.
Co je ERP?
ERP systém slouží především k organizaci vnitropodnikových procesů. Ty se zlepší prostřednictvím sdílení sjednocených informací napříč celým podnikem. Všichni zaměstnanci, tak mohou vytvářet, ukládat a používat stejná data. Kromě toho vám systém umožní snáze identifikovat problémy, které se ve vaší firmě mohou vyskytnout. ERP vám tedy pomůže především s plánováním podnikových zdrojů.
Management je díky ERP neustále jednoduše a přehledně informován o chodu celé firmy. Od výroby a prodeje přes fakturace až k lidským zdrojům. Vhodným řešením je především pro podniky nebo organizace, které potřebují řídit časově náročné každodenní činnosti na jednom místě.
Který systém potřebujeme?
Firmy, které chtějí maximalizovat svůj růst, často přemýšlí, který systém zavést jako první. Může to být těžké rozhodování, protože jak bylo představeno výše, každý z nich má jedinečné výhody. Aby mohly podniky růst, musí zvýšit prodej a zisk. K tomu je nejlepší CRM systém. Ten se hodí i pro malé firmy, které potřebují nastartovat svůj management a posílit kontakt se zákazníky.
ERP na druhou stranu pohání vaše podnikání přesnými údaji a sdílenými informacemi napříč celou firmou. Díky efektivnějšímu provozu podniku můžete snížit náklady. Dobrá vnitřní organizace však sama o sobě neprodává a před snižováním nákladů je důležité mít dostatečné zisky.
Jaké je tedy nejlepší řešení? Zkrátka, potřebujete obojí.
Oba systémy se totiž skvěle doplňují, protože ERP se zaměřuje na snížení nákladů a CRM se snaží o větší objem prodeje.
Dobrou zprávou je, že v Algotechu poskytujeme obojí – ERP i CRM. Nemusíte tedy svěřovat takto důležitá rozhodnutí dvěma různým firmám, stačí když si s námi sjednáte bezplatnou konzultaci. Myslíme totiž na vaše náklady i zisky.