Jak řešit opravu notebooku v pozáruční době?

upgrade laptopKonec záruky notebooku nemusí být pro vás jako pro majitele znamení, že servis či potencionální upgrade komponent je něco nedostupného – zbytečného. A že odpis v případě prvních pozáručních komplikací je to nejlevnější řešení.

<script type='text/javascript'></script>


Dnešní obchodní styl doby bohužel tento druh myšlení spíše utvrzuje než vyvrací. Nepřímo leč uvědoměle podsouvá koncovým zákazníkům, že při prvních náznacích téměř jakýchkoliv technických problémů je nejlepší zařízení rovnou vyměnit, než jej nechat servisovat. Tedy zařízení samozřejmě s expirovaným záručním listem. Je smutné, že řada obchodníků nabízející mimo prodeje i servis notebooků těmto zákazníkům raději poradí nepárat se s opravou a s vidinou potencionálního zisku nabízí ochotně zařízení nová. "Nač servisovat, když můžete mít zase něco nového." A zákazník na druhé straně ochotně přistoupí na hru prodejce, protože jeho aktuální problém našel okamžité řešení.

Pokud se zrovna nacházíte v podobné situaci, kdy řešíte, jak a kde si nechat svého počítačového miláčka opravit a jste již bohužel za časovou metou svého záručního listu, doporučujeme se obrátit se svým dotazem a problémem na servis, který nebude zatížený a zaujatý businessovým modelem obchodního oddělení. Je to ostatně velmi logické; v době platného záručního listu nejste pro servisní oddělení u obchodníka vítanou příležitostí, protože za vámi stojí platný obchodní zákoník a tudíž oprávněný servis je pro vás bezplatnou záležitostí (respektive zaplatili jste za něj při nákupu produktu). Po vypršení platnosti může a bohužel se to tak i v řadě případů stává nastat situace, kterou jsme si namodelovali výše.

Nezáleží vůbec na značce; ať už máte zájem o servis notebooků Acer, HP, Dell, MSI, Asus aj., zkušený servis si poradí se zařízením libovolné značky. Někdy stačí vyměnit jednu komponentu, někdy jen je potřeba zařízení vyčistit od nevyhnutelného prachu (viz například případ v naší poradně).

Určitě se však mohou objevit situace, kdy je bohužel nutné si nové zařízení zakoupit. I v tomto případě je však lepší si nechat poradit od nezaujatého servisu, který vám většinou bezplatně vyčíslí cenu potencionálního upgradu či opravy a doporučí, jaký postup je ve vašem případě ten nejlepší – zdali je nákup nového stroje tím nejvýhodnějším řešením. Jelikož je u těchto servisů denním chlebem právě oprava zařízení, lze se spolehnout na nezaujatost a nulovou potřebu lobovat za nová zařízení libovolné značky.

Situace se však může vyjevit natolik vážná, že vám bohužel ani servis nemusí pomoci. Dostanete se tak do situace, kde budete muset vyřešit, co s vašimi daty. Obchodník vám v tomto ohledu nikterak nepomůže, nové zařízení vaše oblíbené filmy, osobní fotografie a data obsahovat samozřejmě nebude. Obnova a záchrana dat by tak měla zůstat ve vašem zájmu, ve většině případů se dá s tím něco udělat. Servisy, o kterých tu dnes hovoříme, se právě i na oblast záchrany dat specializují. Ať už po důkladné analýze zjistí, že jde pouze o softwarový či hardwarový problém, většinou si dovedou s problematikou poradit a data vám zachránit. Nedejte se tak zlákat obchodními praktikami velkoprodejních řetězců s elektronikou a nebojte se osobně obrátit pro konzultaci na autonomní servisy.

Související odkazy:

Neoznámkováno