Nejabsurdnější poplatek 2015 vyhrálo zadání nebo změna trvalého příkazu

bankovní poplatkyServer bankovnipoplatky.com vyhlásil již XI. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2015. Ankety se zúčastnili klienti bankovních služeb v České republice, kteří z nominovaných nejnesmyslnějších poplatků bankovních institucí vybírali ten nejabsurdnější.

<script type='text/javascript'></script>


Do nominace se dostalo devět nejúspěšnějších bankovních poplatků z loňského roku, které tuto anketu nevyhrály v některém z předchozích ročníků. Díky těmto pravidlům mají pokaždé "šanci na úspěch" nové nepochopitelné poplatky. Veřejnost mohla k devíti nominovaným navrhovat ještě další adepty před samotným zahájením ankety. Z prvního kola hlasování, které probíhalo od 14. prosince do 31. ledna 2016, se dostalo do užšího výběru pět poplatků s největším počtem hlasů. Pro ně pak mohli návštěvníci webu hlasovat ve finále od 1. do 28. února 2016, z nichž pak vzešel vítěz.

Čtenáři svými 627 hlasy rozhodli, že anketu o nejabsurdnější poplatek roku vyhrál poplatek za zadání či změnu trvalého příkazu přes internetbanking. Na druhém místě se s 568 hlasy umístil poplatek za vedení účtu zemřelého klienta a třetí příčku s 325 hlasy obsadila výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou. Veřejné ankety se zúčastnilo více než 12 500 respondentů, 10 701 lidí v prvním kole a 2 078 lidí ve finálovém hlasování. V roce 2014 soutěž vyhrál poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou formou.

Dle zveřejněných informací Češi v uplynulém roce zaplatili na poplatcích přes 36 miliard korun. Banky ve snaze získat co nejvíce klientů poplatky snižují nebo je zcela ruší, také anketa má na celkovou sumu pozitivní vliv. Rok od roku se částka snižuje o miliony korun, přes to však zákazníci zaplatí bance na poplatcích průměrně 180 Kč měsíčně. Bohužel tam, kde banky zákazníkům vyjdou vstříc, si to mnohdy vynahradí u jiných služeb, například u výše úroků.

Neoznámkováno