Za technologii – transparentnost displejů – obdržel Samsung na posledním veletrhu CES ocenění za inovaci. Do rozvoje vkládá své naděje a věří, že se pomalu ale jistě stane plnohodnotnou alternativní zobrazovací technologií.
<script type='text/javascript'></script>
Na trh s průhlednými displeji zaútočí Samsung se svým novým transparentním 46-palcovým LCD panelem. Ten mimo HD ready rozlišení (1366x768) nabízí také kontrastní poměr 4500:1. Integraci displeje prozatímně směruje k maloobchodním řetězcům (například výplň dveří ve stanicích metra, vitríny, či dveře mrazniček). Do budoucna se plánuje použití v elektronických reklamních tabulích, informačních okénkách, lékařském vybavení nebo mobilních zařízeních.
"Průhledné panely jsou velmi lákavou alternativou příští generace zobrazovací technologie. V průběhu několika příštích let mají neomezený potenciál změnit zaběhlé zvyky nejen v oblasti reklamy. Jako silný stoupenec transparentních displejů na trhu plánuje Samsung další rozvoj této technologie, v níž vidíme nový hnací motor pro segment LCD televizorů," říká Ondřej Lukáč, Marketing Manager AV divize Samsung.
Již nějaký čas se na trhu vyskytuje od Samsungu 22" transparentní LCD displej a těší se solidního zájmu zákazníků, především z oblasti mobilních zařízení a v odvětví šperků či luxusního zboží. Do karet mu dobře nahrávají kompaktní rozměry, nízká spotřeba energie a vynikající zobrazovací vlastnost.
Jestli nám brzy bude stát v práci na stole transparentní LCD, je těžké nyní říci. Faktem ovšem je, že této technologii velmi věří i analytické společnosti zabývající se průzkumem trhu. Do deseti let očekávají velmi razantní expanzi.