Odvážný internetový prohlížeč chce chránit vaše soukromí a zároveń bojovat proti reklamám vlastním systémem zobrazování reklam, který je výhodný pro inzerenty i uživatele.
<script type='text/javascript'></script>
Nový internetový prohlížeč Brave vytvořil startup Brave Software v čele s Brendanem Eichem. Tento americký programátor má na svědomí skriptovací jazyk JavaScript a rovněž se podílel na vývoji prohlížeče Mozilla Firefox.
Brendan Eich chce k problematice webových prohlížečů přistupovat jinak než konkurenční firmy. Neustále se setkává s lidmi, kteří mají zcela chybnou představou o současném fungování webu. Mnozí si totiž myslí, že mohou internet používat zdarma a že si webové stránky vydělávají na svůj provoz reklamními systémy třetích stran. Je pravda, že u některých úspěšných serverů to tak funguje, ale většině to bohužel nestačí. Inzerenti chtějí vytěžit maximum informací o potencionálním zákazníkovi, kterého sledují na každém kroku a při brouzdání internetem ho zahrnují mnohdy i nevhodnými nabídkami.
Eich přišel s inovativním konceptem, který zcela mění pohled na svět internetové inzerce. Smyslem nového webového prohlížeče je blokování původních reklam a jejich nahrazení vlastní reklamou. Brave se tak stává reklamní platformou s vlastní prohlížečem. Navíc část peněz z reklamy dostane jak provozovatel stránek, tak i uživatel, který může sám ovlivňovat, jaké údaje o své osobě zpřístupní prohlížeči pro zobrazení optimálního obsahu.
Prohlížeč zatím funguje v beta verzi, která je veřejnosti nepřístupná, nicméně se můžete přihlásit k otestování aplikace příslušným tlačítkem na stránce Brave.com. Do pozvánky stačí vyplnit pouze vaše jméno, e-mail a operační systém, který používáte. Testovat můžete na platformě Android, iOS, OS X (Mac) nebo Windows. Tvůrce doufá, že do budoucna vytvoří centralizované open-source řešení pro distribuci reklam, zatím se však snaží svým nápadem zaujmout široké okolí.