S Tomášem Bohuňkem "TOBiASem" o REVERSITY.cz

Štítky:

mikrofon - interviewNáš historicky první rozhovor o internetové stránce REVERSITY.cz - vývoj počítačové hry ...

<script type='text/javascript'></script>


Na úvod nám trochu nastiň váš záměr – kdo jste a co je vaším cílem?
Jsme menší skupina mladých nezávislých lidí. To co děláme, děláme proto, že nás to baví. Já jsem u týmu pár měsíců, ale tým vznikl už před 2,5 lety, dali jej dohromady Kexik (Mario Hroš) a Rat (Jan Rodek). Momentálně má 6 členů. Naším záměrem je vytvořit vlastní hru, zábavnou, dobře zpracovanou, s kvalitní grafikou.

Šest lidí se už dá považovat za menší skupinu, jak jste se vlastně seznámili? Jste všichni z jednoho místa?
Kexik a Rat jsou z Třince a znají se už 6 let ze školy. Já a zbytek týmu (Mess - Martin Beradák, Cyberspeed - David Soudil) jsme se k nim dostali přes fóra na internetu. Všichni komunikujeme přes internet převážně přes ICQ, projekty posíláme e-mailem. Jsme tedy odjinud, z celé ČR i ze Slovenska (Mess). Na spolupráci u nás se připravuje Asche (Petr Hejna). Oceníme jakékoliv zájemce, hlavně programátory a 3D grafiky.

Cílem tedy je vytvořit hru s unikátním příběhem postaveným na vašem enginu? Pochlub se, v čem vyvíjíte?
reversity.cz
Takže Kexik a Mess pracují na srdci hry, enginu. Je to jejich vlastní engine - „Panther 3D Engine“. Je založený na několika nahraditelných DLL, v současné době nabízí vykreslovací rozhraní directX 9. Zatím se pracuje na druhé verzi, ale práce zabere ještě spoustu času. Engine je sice funkční pro hru, ale stále se dodělává spousta efektů, dynamické osvětlování, post-processingové efekty, atmosférické jevy apod. Hra bude v žánru střílečky, se silným příběhem a spoustou netradičních novinek oproti současným střílečkám.

To zní zajímavě. V jaké fázi se teď hra nachází?
V současné době je na našich stránkách ke stažení Techdemo, obsahuje převážně Post-processing efekty, ale také základy fyziky. Náš engine má fyzikální model PhysX s podporou PPU. Hra, kterou plánujeme, zatím není, pouze se připravují návrhy scén, scénáře a podobné. Až bude engine u konce vývoje, tak se začne dělat na hře samotné. Hra je tedy ve fázi vývoje.

Dobře, na vašich stránkách jistě budeme o vývoji neustále informováni. Všiml jsem si však, že jste byli i jistým způsobem zveřejněni. Můžeš nám k tomu něco říci?
Jistě, náš tým se účastnil listopadového veletrhu Invex v Brně, byl zde odprezentován náš projekt a možnost shlédnout Techdemo a jeho změny. Na našich stránkách pak naleznete veškeré podrobné informace o enginu a celém dění okolo.

Máte i podporu nějakých jiných týmů či institucí?
Jsme jedním z registrovaných nezávislých vývojářů u Nvidie, využíváme její nejvýkonnější grafický adaptér 8800GTS. Také lehce spolupracujeme s některými českými týmy.

To je dobré. Máte nějaké další plány do budoucna?
Máme v plánu dodělat engine a zapracovat na hře, hlavně na multiplayeru. Nebude to nijak velký projekt, ale zabere spoustu času a energie, a tak doufáme, že to bude stát za to a že se náš výsledek bude líbit!

Děkujeme za poskytnutí rozhovoru.

Neoznámkováno