Technologický vývoj jde neustále kupředu a v našich domovech se mnohem častěji zabydlují inteligentní vymoženosti dnešní doby. Mladí drží krok s trendy, zatímco senioři dávají přednost spíše televizi.
<script type='text/javascript'></script>
Společnost Media Club ve spolupráci s OMG Research uskutečnila průzkum populace ve věku od 55 do 69 let, aby poznala jejich styl života. V České republice tvoří tuto věkovou skupinu 2 102 000 lidí, což je zhruba 20 % populace ČR. Studie s názvem Fenomén šedesátníků se zúčastnilo 500 respondentů, kteří dle zveřejněných výsledků ve svém volném čase nejčastěji sledují televizi (v 79 % případů). Lidé si nejvíce pouští TV Nova, TV Prima, Českou televizi a ČT 24. Zaměřují se především na pořady o cestování, zpravodajství, filmy a české seriály.
Druhou oblíbenou činností starší generace je používání internetu na počítači, kterému se denně věnuje 68 % seniorů. Další hojnou činností je poslech rádia a čtení zpravodajských internetových stránek. Dle výzkumu 7 z 10 lidí ze skupiny 55-69 let přistupuje na internet každý den, pouze pětina seniorů internet vůbec nepoužívá.
Šedesátníci se na síť připojují v 51 % případů kvůli e-mailové korespondence a alespoň jednou denně využívají internet pro prohlížení televizního programu nebo vyhledávání informací o různých produktech. V elektronických obchodech však nakupuje pouze malé procento dotazovaných. Více než třetina starších uživatelů internetu má dokonce svůj profil na sociální síti. Detailní informace o projektu Fenomén šedesátníků najdete na stránce FenomenSedesatniku.cz.
Youtubery sleduje 80 % mladých
Internetová populace ve věku 15-20 let oproti seniorům internetem doslova žije. Takzvaná generace Z vyrůstá s technologiemi od útlého dětství a na internetu je nejaktivnější skupinou. Mladé obecenstvo využívá internetová média nejen pro komunikaci s přáteli, ale také pro zábavu.
Společnost Nielsen Admosphere oslovila 1207 uživatelů internetu starších 15 let, aby zjistila, jaký vztah mají ke stále oblíbenějšímu formátu internetové zábavy. Studie pojmenovaná Video na internetu odhalila, že YouTube scénu sleduje přibližně jedna pětina lidí. Na videa nebo vlogy se dívá 78 % mladých uživatelů ve věku 15-20 let, 34 % lidí od 21 do 34 let, 11 % lidí ve věku 35-49 a jen 6 % uživatelů starších 50 let. Kromě vtipných videí nejvíce táhnou herní videa, kde youtubeři komentují vybranou počítačovou hru.