Trend smatwatch, nebo-li chytrých hodinek, je na vzestupu. Společnost Kentico Software uskutečnila celosvětový průzkum týkající se právě chytrých hodinek, který ukazuje, jakým směrem by se mohly smatwatch ubírat do budoucna.
<script type='text/javascript'></script>
Kentico Software zveřejnila výsledky celosvětového průzkumu, kterého se zúčastnili i čeští respondenti, v přehledné infografice. Vyplývá z ní plno zajímavých poznatků. Chytré hodinky jsou nejvíce využívány ve Spojených státech amerických, kde najdeme přibližně 26 % majitelů těchto zařízení. V evropských zemích jsou nejpočetnější skupinou vlastníků smartwatch Francouzi s 20 %, Česká republika představuje v celém žebříčku pouze dvě procenta.
Lidé se o existenci nové technologie dozvídají nejčastěji z internetu, dalším cenným zdrojem informací jsou pro potencionální zákazníky nejrůznější reklamy nebo televizní pořady. Globální výzkum odhaluje, že o nákup chytrých hodinek zvažuje třetina Evropanů, z toho téměř čtvrtina si je chce pořídit ještě v tomto roce. Uživatelé by chtěli tento inovativní produkt používat převážně pro vlastní potřebu než k práci, nicméně od nákupu je odrazuje vysoká cena a fakt, že možnosti jejich využití jsou ještě dost omezené.
A co by měly ideální smartwatch umět? Spotřebitelé se v 46 procentech shodují, že základem je příjem a čtení textových a e-mailových zpráv, notifikace o pohybech na bankovním účtu, upozornění na nadcházející schůzky nebo nové příspěvky na sociálních sítích. Dále 37 % dotazovaných požaduje v chytrých hodinkách navigaci, 32 % chce přes hodinky uskutečňovat telefony a video hovory, 27 % chce kontrolovat aktuální pozici svých děti, seniorů nebo domácích mazlíčků a 21 % má zájem monitorovat své pohybové aktivity.
Chytré hodinky jsou využitelným nástrojem také z hlediska online marketingu. Výzkum ukázal, že jen 36 % respondentů by si zobrazování reklamy ve smartwach úplně zablokovalo. Zbytek by uvítal především personalizované inzeráty svých oblíbených obchodů.