Pojďme se podívat na zajímavé údaje z prostředí, které spojuje svět. Internetu...
<script type='text/javascript'></script>
Tam totiž tráví stále více lidí stále větší množství času. A není se možná ani čemu divit. S postupným rozvojem se totiž setkáváme se stále větším sortimentem služeb, které můžeme vyřídit právě jeho prostřednictvím. Čím dál více uživatelů také komunikuje skrze sociální sítě po celém světě. Ty mimo jiné ukazují stále větší sílu.
Např. sociální síť Twitter se již po sedmi letech své existence může chlubit počtem 400 milionů přijatých příspěvků za den (velikost 140 znaků na zprávu), což potvrzuje fakt, že za poslední rok získala tato sociální síť více než 60 milionů nových uživatelů. Velkou zásluhu na tom má samozřejmě propojení s mobilními operačními systémy spolu s událostmi typu prezidentských voleb či sportovního zpravodajství.
Spolu s tím také padají magická čísla u světově známého videoportálu YouTube od společnosti Google. Ten totiž za měsíc navštíví více než miliarda uživatelů (měsíčně zde tráví uživatelé 4 miliardy hodin a čtvrtina návštěv je z chytrých telefonů či tabletů). Velkou zásluhu zde musíme přičíst videu, které se stalo takřka fenoménem dnešní doby – Gangnam Style, jenž má k dnešnímu datu a času 1 477 110 989 zhlédnutí (!) a stalo se tak prakticky nejsledovanějším videem v historii. Inu, kdo chce pokořit tuto hranici, bude to mít sakra těžké.
Samozřejmě to společnosti přináší značné zisky, neboť více zhlédnutých videí = více peněz z reklamy. To však neznamená, že by YouTube ustávalo ve své činnosti – naopak. Stále podporuje svůj rozvoj a investuje do zajímavých událostí, jako např. televizní studio pro talentované tvůrce.
Věděli jste, že Čína má v továrně na výrobu desktopových počítačů rekordmana? Dokáže ze součástek složit počítač za 3 minuty! Ostatním to trvá průměrně 7.
Značnou hranici se podařilo překonat i společnosti BlackBerry, známému výrobci mobilních (manažersky oblíbených) telefonů. Jeho nový systém BB10 totiž slaví 100 000 dostupných aplikací. Tento úspěch s sebou však nese i několik negativních vln. Ty se týkají především záplavy tisíců neužitečných aplikací za dosažením zisku několika set dolarů v online obchodu BlackBerry World. Pokročilejší aplikace tak čekají delší dobu na schválení. Díky tomu společnost musí řešit vlnu stížností od "serióznějších" vývojářů. Jedním ze způsobů, jak chce zabránit tomuto nešvaru, je zavedení vyhledávání nejen na bázi klíčových slov, nýbrž i prostřednictvím tzv. reputace.