Mám problém s displayom a som počítačové pako - pomôžte!

Na mojom noteboku sa začal objavovať v strede displaya zvislý asi 7 cm široký pás svetlejšej plochy - cez ten pás vidno základný obrázok alebo text, ale je to akoby v hmle. Mám Acer aspire 3000 a Windows XP home. Pás sa objavuje po každom zapnutí a trvá počas celej práce s PC. Inak PC funguje bezchybne, ale ten pás je obťažujúci.
A ja som do počítačov také pako, že ani neviem vydedukovať, či ide o softwarový alebo hardwarový problém.
Odstranil som z PC všetky nepotrebne novoinštalované programy (naivne som si myslel, že to môže sposobovať inkompabilita niečoho novonadobudnutého so starým - to sú odborné výrazy, čo???) Vymazal som a z inštalačného CD Windowsu som znovu nainštaloval čosi, čo sa volalo display driver, ale nič nepomohlo...
Viete mi niekto niečo rozumné poradiť? Ale vzhľadom na moju počítačovú tuposť, prosím, raďte dôkladne polopatisticky! Vďaka. -)))

Obrázek uživatele Tomáš Bohuněk

ahoj.
ne každý musí rozumět všemu, zde to ani neni nic neobvyklého ;)
takže od kdy se ten problém vyskytuje? po instalaci nějakého SW, nebo jen tak sám od sebe?
teplota grafické karty a zbytku NTB je jaká? (použij cpuz, gpuz nebo everest)
jak tak sleduju, tak jsi NTB hodně promazával.. vadilo by ti, kdyby jsi naformátoval disk a celý systém a NTB nainstaloval znovu?
co celkové ovladače NTB? zkus ovladače grafiky akualizovat (ze stránek výrobce)

Obrázek uživatele timpa

TOBiAS wrote:
ahoj.
ne každý musí rozumět všemu, zde to ani neni nic neobvyklého ;)
takže od kdy se ten problém vyskytuje? po instalaci nějakého SW, nebo jen tak sám od sebe?
teplota grafické karty a zbytku NTB je jaká? (použij cpuz, gpuz nebo everest)
jak tak sleduju, tak jsi NTB hodně promazával.. vadilo by ti, kdyby jsi naformátoval disk a celý systém a NTB nainstaloval znovu?
co celkové ovladače NTB? zkus ovladače grafiky akualizovat (ze stránek výrobce)

Vďaka za odpoveď.
Problem sa vyskytol cca pred 14 dnami z ničoho nič.
Teplota grafickej karty????? Netušim,čo je cpuz, gpuz a o evereste viem len to, že je to kopec-)))
Naformatovať disk a cely system nainštalovať znovu by mi asi vadilo, lebo jednak je otazne, ci by som to dokazal, ale hlavne teraz mam v noteboku vela veci rozrobenych a nemozem riskovat, ze ich stratim, resp. ze si znefunkcnim NTB na dlhšie obodbie.
Aktualizovat tie ovladace grafiky by som azda mohol skusit...
Ako vidis, tak som dost beznadejny pripad, ale aj tak ti ďakujem za unuváciu.

Ktosi mi poradil, že ak hned po nastartovani PC setupnem, alebo co (stlačim F2) a objavi sa mi na monittore BIOs alebo co je to (nastavuje sa tam napr pocitacovy čas) a ak ten pas bude aj tam, tak je to chyba hardweru a NTB musi ist do opravy alebo na smetisko- je to tak? Lebo ten pruh sa mi ukazuje aj tam!

Obrázek uživatele tatik

Zkusit u kamaráda.

Obrázek uživatele Dick

Pruh může způsobovat špatné usazení lcd displeje, nebo povypadlý přívod k displeji. Většinou pomůže - na chvilku zkusit postupně promačkat okolí displeje, nebo nakroutit víko notebooku. Samozřejmě nepřehánět.
Bude pravděpodobně potřeba rozebrat víko s displejem a domačkat konektory. Je to ale složitější proces. Pokud nemáte zkušenosti doporučuji rozhodně navštívit servis.
Zkuste s tímto problémem zkontaktovat přímo prodejce. Na stránkách aceru http://support.acer-euro.com/request/cz/index.html uveďte svůj problém nebo zavolejte přímo na linku technické podpory. Komunikace s nimi je vcelku dobrá. Již jsem s nimi problémy řešil.

Servis mají v Brně - případnou dopravu sami zajistí.

Obrázek uživatele timpa

Dick wrote:
Pruh může způsobovat špatné usazení lcd displeje, nebo povypadlý přívod k displeji. Většinou pomůže - na chvilku zkusit postupně promačkat okolí displeje, nebo nakroutit víko notebooku. Samozřejmě nepřehánět.
Bude pravděpodobně potřeba rozebrat víko s displejem a domačkat konektory. Je to ale složitější proces. Pokud nemáte zkušenosti doporučuji rozhodně navštívit servis.
Zkuste s tímto problémem zkontaktovat přímo prodejce. Na stránkách aceru http://support.acer-euro.com/request/cz/index.html uveďte svůj problém nebo zavolejte přímo na linku technické podpory. Komunikace s nimi je vcelku dobrá. Již jsem s nimi problémy řešil.

Servis mají v Brně - případnou dopravu sami zajistí.

Dick ďakujem za rady

Obrázek uživatele tatik

tatik wrote:
Zkusit u kamaráda.

A safra, jsem se přehlíd, notebook. Njn