Ahoj , kdyby jste měli neomezenou částku a měli byste si postavit počítač " snů " , které bude z těch nejlepších součástek na trhu jak by to vypadalo ? Prostě taková ultimátní mašina nejen na hry :-)
Ahoj , kdyby jste měli neomezenou částku a měli byste si postavit počítač " snů " , které bude z těch nejlepších součástek na trhu jak by to vypadalo ? Prostě taková ultimátní mašina nejen na hry :-)
No a důvod, než zas zešílim a začnu skládat? :D
Pokud No-limit, tak jednoznačně ECGA Classified SR2 pro 2 cpu Intel Core i7 980X nebo Xeony, k tomu 4x ASUS Mars II, 256GB ram (tuším), 2x Enermax Revolutions 1250W, Kouwell řadiče pro SataIII pro co nejvíce extrémních SSD disků, vodník.. Tohle všeckko 1024x do paralely plus napsat virtualizační aplikaci, která z toho udělá jeden celek, k tomu 64x FullHD projektory s rozložením na celé kinoplátno.. Já myslím, že když k tomu ještě použijeme správné DTS ozvučení, hravě překročíme hranici desítek milionů :D
Jenom tak , nemám žádný důvod jen se chci pobavit co se dá všechno vymyslet za tech hračky :)
No co si třeba myslíš o mém jednoduchém nástřelu?
Že to je dosti ... ehm ... brutální :D .. Jen by mne zajímalo kdy takovýto věcičky se budou standartně vyrábět :D natolik že je bude mít skoro každej doma :D
Nejspíš nikdy - svět se pravděpodobně brzy vydá cestou cloud serveru a malých lehkých klientů, kteří si zaplatí měsíční taxi za výkon a ten si budou streamovat ze serveru po netu.. Já doufám, že to se nestane :D
Takže hrám bye bye ??
Nene.. Velký cloud bude fungovat jako výpočetní stroj, na kterém se jakoby bude hrát.. Hru tedy bude zpracovávat Cloud a tobě bude posílat jen obraz a zvuk a ty jemu pohybové povely klávesnicí, myší, případně zvuk mikrofonem.. Budeš mít nějaký malý "lap-ťop" nebo "tenký klient" a rychlý optický internet.. Jen si zaplatíš danou službu - danej výkon, danou hru, danej obraz...
Některé společnosti se o to snaží už dnes..
Čistě teoreticky , kolik bude potřeba těch cloudů na pokrytí určitého území ? Je to nějak rozumně zrealizovatelné ?
Mraky.. Ne nadarmo se tomu řiká Cloud [mrak] :D Bude to asi stejné, jako s doskovou kapacitou třeba na Youtube.. Roste každou sekundou, Youtube se chlubí že za sekundu je nahráno 120minut videa atd.. Někam to ale musí neustále cpát..
Neboj, vždycky šlo, jde a půjde jen o zisk, ne službu uživatelům, takže cloud bude mít jednak požadavek na "roční nárůst zisku/počtu uživatelů" a jednak se bude řídit poptávkou, takže když dojde rezerva, přidají se další tisíce procesorů.. Případně pokud vysněný cloud společnosti nVidia pojede na drasticky silnějších Tesla kartách, nebo prostě paralelních čipech grafik, pak taková jedna grafika strčí do kapsy tisíce procesorových jader.. Příkladem je česká víla Amálka, cloudový superpočítač někde na východě republiky s asi 12000 procesory s odběrem 50KW a výkonem 4Tflopy - tedy něco málo pod hrubý výpočetní výkon grafické karty ATi Radeon HD6970 za 8000 korun a spotřebou do 300W :D Grafiky mají ukrutnou paralelní sílu (1000 a více malých výpočetních jader), ale ne vše se dá paralelizovat - třeba výpočet obrazu ve hře jde paralelizovat donekonečna, víceméně na úroveň počtu pixelů (jedna výpočetní jednotka bude vypočítávat právě 1 pixel), ale běžné aplikace se ne vždy dají paralelizovat a proto je potřeba používat brutálně neefektivní procesory..
Tohle vše je důvod, proč nVidia spustila na hry mizernou a nevyrobitelnou architekturu Fermi, obrovský monoblok výpočetních CUDA programovatelných jader, proč Intel dělá KnightsFerry - grafiku založenou na desítkách malých x86 procesorů.. Nikdo neví co bude dál, já cloud nechci.. :-)
Podle toho co píšeš mám stejný názor ... Taky to nechci ... Ta složitost a problémy s tím budou ... Natož když to zhavaruje nebo jakkoli spadne . Brr
Když to spadne, tak to bude jako cokoliv jiného - nedostaneš se na mail, na Youtube, na FB.. Všecko jede na mnoha desítkách záloh a různých serverů, takže třeba výpadek FB je jen lokální.. Ppodobné to bude i s tímto, navíc ty si budeš kupovat výkon a službu, nic víc, žádnou konkrétní mašinu, takže oni ti ten výkon mohou streamovat odkudkoliv.. Shoří jedna serverovna, je jich dalších 500.. Jediný problém je pak latence, ale v době 100% optického pokrytí se vejdeme do 10ms i se serverem v Americe.. Tohle není důvod, proč cloud nechci.. Je to ve všem vlastně jednodušší.. Ale ač se to nezdá, bude to ve výsledku i dražší (jako třeba hry na xbox), ale hlavně, mě baví stavět PC, dát si do něj co chci, měnit to, upravovat, získávat zadarmo výkon navíc taktováním atd.. Chci mít vlastní systém, vlastní soukromí v rámci možností.. Soukromí na internetu prostě neexistuje a nikdy nedokážeš, jestli sám Windows je nebo není špehovací nástroj.. Ale jak bys měl všecko na cloudu, včetně "citlivých" dat, tak už je soukromí úplně nulové..