Vývoj telefonie je bezesporu nepřehlédnutelným faktem. Analogové prvopočátky byly vystřídány digitální a bezdrátovou telefonií, a zejména v posledních dvaceti letech je zřejmý největší potenciál v rozvoji VoIP.
<script type='text/javascript'></script>
Voice over Internet Protocol (VoIP) je technologie umožňující přenos digitálního hlasu prostřednictvím protokolů UDP/TCP/IP, které známe z oblasti počítačových sítí - zejména Internetu. Tyto protokoly jsou ideálním řešením pro telefonování především z finančního důvodu - cenová politika telefonních operátorů je neustále nadsazována.
Operátor Mikrotech, který je aktivně se svými VoIP službami na trhu od roku 2006, snížil od 1.7.2010 hovory do mobilních síti na cenu 1,94 Kč bez DPH stále se sekundovou tarifikací, bez měsíčního paušálu. Celkové snižování propojovacích poplatků je důsledkem nařízení regulátora telekomunikačního trhu Evropské unie. Firma Mikrotech uplatňuje politiku snižování cen propojovacích poplatků průběžně a zůstává tak stále nejvýhodnějším VoIP operátorem v České republice.
Nabídka hlasových služeb je skutečně velmi pestrá. Sami si vyberete, jakým způsobem budete chtít telefonovat, ať už prostřednictvím USB telefonu, IP telefonu či analogového telefonu. Problém není ani přenos telefonního čísla od aktuálního telefonního operátora. Nabídka propojovacích poplatků je skutečně velmi levná a určitě ušetříte. Protože jakým jiným důvodem by bylo zřízení VoIP než následná úspora financí?
Zajímavostí je tzv. provize za příchozí hovory. Volající zaplatí běžný poplatek hovoru svému operátorovi a vám, jako příjemci hovoru, vyplatí Mikrotech provizi za příchozí hovor. Volající tedy nezaplatí nic navíc. Pro vás to znamená především navýšení vašeho kreditu o provizi, kterou můžete následně protelefonovat.
Mimo nabídku klasických hlasových služeb je také možné využít textovou komunikaci – fax. Kromě připojení analogového faxu má společnost Mikrotech v nabídce i webový fax, který disponuje možností odeslání faxu ve formátu PDF na běžná analogová faxová čísla. A zajisté je tento systém obousměrný, je tedy možné přijímat faxy i bez fax přístroje. Faxy se uloží do vaší schránky, která je následně přepošle do vašeho emailu.
A velkým lákadlem by mohla být služba určena především pro firmy, tzv. Callcentrum (dále CCM). CCM zde představuje komplexní řešení pro řízení vašeho callcentra. Na jedno telefonní číslo lze obsadit neomezený počet operátorů, kteří mohou vyřizovat hovory. Pro přenos hlasu se používá perspektivní protokol SIP, který tak umožňuje flexibilitu – nejste vázáni na lokalitu ani počtem operátorů. A pokud svůj CCM rozšíříte ještě o CRM (CRMreader), vznikne vám tak vysoce efektivní systém pro správu vašich aktuálních kontaktů i nových, které se vám podaří získat pro vaší firmu. Skvělou zprávou je i podpora synchronizace s MS Outlookem.
Související odkazy:
napsaný článek.Je napsán přehledně a je v něm dostatek nových informací.Určitě se tyto informace mohou hodit každému uživateli.Díky
Souhlasim, teď už jenom zbývá začít ve velkym využívat VoIP na mobilech, kde komfort a kvalita už je poměrně přijatelná a přitlačit tak na klasický operátory.
Pro širší rozhled můžete srovnat VoIP služby na týhle stránce, kterou jsem nedávno sepisoval - http://wiki.androidforum.cz/index.php/Srovn%C3%A1n%C3%AD_VoIP_provider%C... Mikrotech z toho ostatně nevychází špatně :-)